Onze terugtocht
Start Omhoog 1998 Grundel Varen Meren Wadden Diashow Flottielje Oproep Applets Baarda MasterSailing Register

Op zondag 21 augustus 2005 zijn we met de veerboot vanuit de Eemshaven naar Borkum gevaren waar we werden verwelkomd door de vriendelijke havenmeester met de woorden. "Das schiff schwimmt noch immer".
De volgende ochtend tuften we om 09.00 uur de jachthaven uit de Fischerbalje in. Het tijdstip van vertrek hadden we wat later gekozen om niet te lang voor het wantij te hoeven wachten.
Een heerlijke tocht werd het met windkracht 2-3Bf en omdat de weersverwachting goed bleef besloten we droog te vallen en te overnachten bij de Mothoek waar we om 14.00 uur het anker uitgooiden. Af en toe steekt er een zeehond zijn kop boven water uit. Om 18.00 uur varen we vast, zodat we slechts  van 2 uur voor tot 2 uur na HW droogliggen. Dan kunnen we mooi de volgende morgen 23 augustus om 12 uur het Hornhuizer wad over.

We besluiten de volgende ochtend toch maar niet naar de oostpunt van Schiermonnikoog te gaan en we zijn  bij Lauwersoog binnengelopen. Dit bleek een goede beslissing omdat de wind weer erg aantrok.

We overnachtten in het Stropersgat en de volgende dag in Leeuwarden. Omdat het in de Princentuin erg vol was waren we genoodzaakt aan de stadskant een aanlegplaats te zoeken. De volgende morgen heel vroeg werd ik wakker doordat de motor gestart werd en toen ik slaperig poolshoogte kwam nemen bleek dat Ben twee dronken dertigers betrapt had die onze boot hadden losgemaakt. We dreven van de kant weg, maar konden gelukkig schade voorkomen door met behulp van een vriendelijke chauffeur van een bezemwagen het schip weer vast te maken..

Op 30 augustus hadden we een afspraak in de buitenhaven van Stavoren met de heer Jan Bouma van de firma Master Sailing Instructie en Advies uit Zeegse. Deze firma geeft privé advies en instructie op eigen schip. Deze instructiedag was ons aangeboden door het mangementteam van Cordis bij het afscheid wegens het bereiken van de VUTleeftijd van Ben.
Een mooier kado had men niet kunnen geven.

Klik HIER voor een verslag.

U kunt een emailbericht met vragen of opmerkingen over deze website verzenden aan b.geutskens@hccnet.nl