Waarom
verschijnt Het Wagenparkje niet in zijn geheel online?
Aangezien er binnen "Het Wagenparkje"
melding gemaakt wordt van onder andere chassisnummers en kentekens,
wordt het als onwenselijk ervaren dat deze informatie via internet vrij
beschikbaar is. Verder werkt publicatie van dit soort gegevens
kopieergedrag door anderen in de hand.
Waarom
omvatten de wagenparken die online staan niet alle beschikbare (actuele)
informatie?
Deze overzichten dienen slechts om
een globaal beeld te geven van het materieel dat in dienst is en zijn
daarmee slechts een aanvulling op de informatie zoals verstrekt wordt
binnen Het Wagenparkje. De laatst bekende indienststellingen en afvoeren
worden dus niet direct online verwerkt. Als lid van Het Wagenparkje is
die informatie dus wel (meteen en in detail) beschikbaar. U kunt hier
klikken voor meer informatie over het lidmaatschap.
Waarom ontbreken van enkele
vervoerders de wagenparkverdelingen (met nummer + standplaats) in Het
Wagenparkje?
Publicatie van wagenparkverdelingen
vindt alleen plaats als dit past binnen de afspraken die gelden met
vervoerders over het verstrekken van informatie.
Waarom komen de vermelde
stallingslocaties van bussen met een speciale status niet altijd overeen
met de werkelijkheid?
Vervoerders wijzen in de regel
diverse bussen aan om dienstuitvoering in geval van calamiteiten of
ombouwoperaties te garanderen. Daarmee is de informatie omtrent
stallingslocaties van deze bussen gevoeliger voor wijzigingen; bussen
vertrekken in de regel meteen weer vanaf de vermelde vestiging als hun
inzet niet meer nodig is.
Waarom staan er bussen in de
wagenparkverdeling die al afgevoerd zijn?
Bussen worden pas als afgevoerd
gemeld als ze zijn vrijgewaard door de nieuwe eigenaar: hier kan om
diverse redenen enige tijd overheen gaan.
Hoe kan het dat tenaamstelling
volgens het RDW register niet overeen met de data in Het Wagenparkje?
Aangezien overschrijven niet altijd
direct gebeurt kan het tijdstip van in dienststelling/afvoer afwijken.
Verder kunnen afvoerdata's gebaseerd zijn op de dag dat bussen ook
daadwerkelijk bij de oude eigenaar vertrekken; dit hangt van het beleid
van de vervoerder af. |