Stormy Seas
|
De beoordeling:
|
Mijn vergelijking met Rush Hour begint wellicht een beetje vervelend te worden,
maar ik doe het toch weer: net als in Rush Hour moet je in Stormy Seas jouw
vervoermiddel het speelveld uit zien te schuiven. In het geval van Stormy Seas
is jouw vervoermiddel geen auto, maar een rood bootje. En de te overwinnen
hindernissen zijn ditmaal geen andere auto's, maar golven, en bij de moeilijkere
niveaus tevens andere bootjes. De golven worden gevormd door acht langwerpige
speelstukken, die met hun voor of achterkant naar boven moeten worden neergelegd,
zodat zij
horizontale rijen vormen. Het bootje wordt, aan de hand van een opdracht, temidden
van de golven geplaatst. De speler moet nu vervolgens met de golven, de rode
boot en de eventueel aanwezige andere boten gaan schuiven om het rode bootje
het speelveld uit te krijgen.
Stormy Seas wordt geleverd met een veertigtal, in moeilijkheidsgraad oplopende,
opdrachten, die handzaam zijn opgeborgen in een laatje onder het speelveld
(evenals de bootjes).
Mijn
worp =
-----------------------------
Eindworp =
Ik kan kort over mijn oordeel zijn: ik vind Stormy Seas een mindere
loot aan de tak van ThinkFun. Waar het in Rush Hour "what you see is what you
get" is, geldt in Stormy Seas "trial and error". Je hebt er voortdurend onvoldoende
zicht op hoe de golven verplaatst kunnen worden, en daarom zit je geregeld
maar wat te schuiven en zie, het rode bootje is er uit! Maar helaas is de gevonden
oplossing, ook direct niet, niet meer te herhalen. En dat is frusterend bij
dit soort spellen, want het is leuk om, wanneer je de oplossing gevonden hebt,
dit nog eens even te laten zien aan eventueel andere aanwezigen. De opdrachten
en bootjes zijn goed opgeborgen in de speldoos, maar de golfstukken blijven
bij het opbergen gewoon liggen op het speelveld, en dit speelveld wordt slechts
afgesloten door een slap plastic dekseltje.
Stormy Seas is onderhoudend, maar binnen het arsenaal van ThinkFun-spellen
geen topper.