Theorie-Onderzoek
organisatie, onderwerpen en informatiebronnen






De leerlingen krijgen, naast het maken van de bellenblazer, de opdracht zelfstandig een theorieaspect te onderzoeken.

Het is de bedoeling dat leerlingen de resultaten van hun speurtocht schriftelijk vastleggen in een werkstukje van beperkte omvang, maar daarnaast deze ook nog kort aan elkaar te presenteren. Ze doen dit per duo. De onderwerpen staan in een boekje A5 formaat. Per onderwerp zijn een aantal deelvragen geformuleerd. Daarnaast is er ook een afvinklijst met aandachtspunten en worden er afspraken gemaakt over inlever- en presentatiedatum.

Een aantal informatiebronnen worden hieronder vermeld. Hierdoor is er gelegenheid deze informatie steeds bij te werken en uit te breiden.



Onderwerpen en informatiebronnen


1.
    energie - batterij- accu
2.
    de motor - stroomkring
    twee-spoelen motor
3.
    veranderen van draairichting en vergroten van kracht
    de overbrenging - snaarwiel en tandwielen
4.
    de rotor -turbines overal
5.
    zeep 1 - geschiedenis - waarom een zeepbel rond is.
6.
    zeep 2 - licht - waarom een zeepbel gekleurd is.
7.
    zeep-3 - zelf zeepsop maken en er mee experimenteren.
    proberen ?! diameter 60 cm.  experimenteren bubbles in a bubble
8.
    kunststoffen - matrijs - spuitgieten
    spuitgieten-schematisch
9.
    aluminium
10.
    staal
11.
    messing en soldeertin - legeringen
    messing deurbeslag
12
    hout - grenenhout, triplex en multiplex
    grove den levert grenenhout
13.
    constructie en stabiliteit - verbindingsmiddelen
    evenwicht
14.
    welke technieken en gereedschappen zijn er gebruikt ?
    speedboor en boorwijze


Ik weet nog een geschikte link:

Vul hieronder de URL in, samen met eventuele opmerkingen:


Bedankt !




  • deze links zijn het eerste begin voor je werkstuk
  • de inhoud van je onderwerp zelf verder bepalen door zoeken

projectverslag index leerlingen aan het werk