Zoals bijna altijd heb ik ook nu weer veranderingen aangebracht:
de cilinder is uitgevoerd in messing
de gietijzeren zuiger is voorzien van 3 smeergroefjes
de nokrol is van teflon en tevens gelagerd
het verstelbare brandstoftankje
een samengesteld vliegwiel
Gezien mijn ervaring met een vergelijkbaar model (24) heb ik de cilinder ook nu weer van messing gemaakt.
Cilinder en zuiger zijn beide gepolijst.
Smering met olie is beslist niet toegestaan. Na het schoonmaken met WD-40 zorgt een vleugje grafiet voor voldoende "smering".
Ethanol 96% (Duitse Brennspiritus) is als brandstof heel geschikt. Deze spiritus vervuilt minder dan het blauwe Nederlandse "Gedistilleerd" en er zit slechts 4% water in.
Toch moet de motor na elke loop worden schoongemaakt.
De houder en het tankje zijn aangepast, zodat een optimale vlampositie mogelijk is.
Het rvs afsluitdopje zorgt ervoor dat de alcohol in de lont niet verdampt en een herstart, zelfs na een paar weken, vlot mogelijk is.
Het bronzen vliegwiel is wat kleiner in diameter, maar t.b.v. de massatraagheid iets breder uitgevoerd. Het vliegwiel bestaat weer uit velg, met Loctite ingelijmde spakenplaat
en een met een moer vast te schroeven asnaaf.