![]() Na de demontage
gestart met de grote schoonmaak, roest verwijderen, bescherming
aanbrengen, etc
|
![]() Een methode
voor het bewerken van de onderzijde.
|
![]() Op de
bokken voor de behandeling van de boven- en zijkant en het handig bij
de afbouw
|
![]() Van de
motor zijn alle afdichtingen verniewd, vanwege zijn bouwjaar (1976) waren
alle rubbers hard. De motor en versnellingsbak zijn schoongemaakt, geschuurd,
geborsteld en ontvet, daarna gespoten met inoxspray
(
www.rustbuster.nl )
De coating , temperatuurbestendig tot 1100 Celsius, geeft een rvs tint en houdt zich goed, speciaal bij de cilinderkop. |
![]() Het onderstel
is zo goed als klaar, fuseepennen, schokbrekers en remleidingen
zijn vernieuwd. Aan de achterzijde is de spoorbreedte van de AMI
8 4cm smaller dan die van de 2CV Die spoorbreedte is te smal voor de
body, dus zijn de zwenkarmen vervangen door die van een 2CV6.
|
![]() De body
is binnen, de afbouw is gestart. Eerst zijn de positie van de montagegaten
in het chassis overgezet op een lat. Dan hoef je alleen maar het
voorste- en achterste gat vanaf het chassis in de uitgelijnde body
te boren. De rest kan men dan vanaf de body overnemen van de lat.
|
![]() Het centreren
van de achterzijde body met behulp van 44 mm balkjes strak geklemd
aan de binnenzijde tegen de velgranden.
|
![]() De voor-achterpositionering
met 3mm dik roerhoutje ten opzicht van de versnellingsbak. De voorzijde
is gecentreerd door meting onderrand body en zijkant chassis
|
![]() De veerpotten
van de AMI zijn in diameter groter dan die van de 2CV6. Door
gaten te zagen vallen de potten precies in de bodem van de
body. De bodem van de body is met polyester ingedekt multiplex, dus de randen goed afkitten. De gaten zijn afgedekt met platen zink. Niet vergeten een gat
voor het chassisnummer, die is bij de ami voor de achterbank geslagen
in de bodemplaat van het chassis.
|
![]() Het is
belangrijk de achterzijde van de body, zeker die met deuren, te laten steunen
op het chassis. Ik heb dat gedaan met twee balken die bevestigt zijn op
de tankbrug en de body geschroeft op de balk. De hoogte van de balk is
gesteld met vulplaten en er moet aan de achterzijde nog een extra steun
geplaatst worden naar het chassis.
Als men het chassis op 50 cm vanaf de achterste bout van de draagarm schuin afzaagd blijft de achterste tankophanging behouden. |
![]() De orginele
tank is na modificatie, de zijaansluiting is verwijderd en er is
een achteraansluiting gemaakt, weer in gebruik genomen. Het geheel
is gesoldeerd, zoals het ook van origine is. Het materiaal is flinterdun
om mijn inziens CO2 te kunnen lassen. De tank is met slang recht omhoog
aangesloten op de vuldop.
|
![]() Als men
het gat voor de stuurkolom afteken, moet je er voor zorgen dat de body
strak ligt op het chassis. Bij mijn zat het gat 10 mm te laag.
|
![]() De koppelingsdoorvoer
heb ik meer draagvlak gegeven door verlijmen van alu hoekprofiel. Zonder
deze verstijving vond ik het vloerdeel te fexibel onder de pedaalbelasting
bewegen.
|
![]() De motor
is opgetuigd met een tweede hands K&N-filter die ik zelf heb aangepast
op de carburateur. De dynamo hangt in een eigengemaakte beugel. De oliekoeler
staat hoger dan normaal.
|
![]() Alle op
de motor aanwezige electrische componenten zijn met tweetal stekers verbonden
met de kabelboom. Het lijkt mij handig bij eventueel noodzakelijke motor-versnellingsbak
separatie.
|
![]() De handremhefboom
van een ami 8 is onbruikbaar. Er is een hefboom gemonteerd van de 2CV6.
Daarvoor moeten er gaten worden geboord in het ami-chassis, die zijn
n.l. niet aanwezig. Ook dient men de plaats te verstevigen met schetsplaten.
Is het uitlaatsysteem uitgelijnd en gasdicht verbindt dan de pijp die extern gaat met de pijp van de 1e demper met pijpklemmen en een strip . Het externe systeem wringt anders teveel op zijn aansluiting aan de eerste demper. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() De gril
is gemaakt van 10 mm alu strip (verkrijgbaar bij de bouwmarkten) en het
logo uit degril van de ami. Destrips zijn met "alutide" aluminiumsoldeer
aan elkaar verbonden. Gecompleteerd met alugaas is het geheel enigzins bol
en wat voorlijk in de kap bevestigd. Zo ontstaat voldoende ruimte voor de
olekoeler.
|
![]() |
![]() Bij ons
ouderen is er de behoefte om wat meer uit de wind, inkomende insekten etc,
te zitten. Het idee voor deze vorm kwam van het internet. Na enig geworstel
met karton en hout is deze vorm onstaan. Na het inleveren van de mal voor
de ruiten bij v.d. Bergh(
www.lepatron.nl) ben
ik gaan stoeien met aluminium en zijn de raamstijlen ontstaan.
|
![]() De middenstijl
is gemaakt uit alu T-profiel, die vormt de voorzijde, en hoekprofiel dat
de ruit van achter opsluit. De steun is een m10 draadeind voorzien van gepolijst
alu buis
|
![]() De zijstijlen
zijn ontstaan uit 2 mm alu plaat, U-profiel en hoekprofiel. Bij deze vorm
is rekening gehouden met eventuele zijruiten.
|
![]() De ruimte
tussen de stijl en de body is opgevuld met rubber. Met een stukje, 8 cm
lang, gebogen draadeind is de stijl enigzins naar de binnenzijde
onder spanning gezet
|
![]() De passagier heeft een vaste stoel. Voor de korte mens is een in drie stappen verstelbare voetensteun gefabriceerd. Een stang waaraan de plank word gehaakt is dwars in de auto te plaatsen. Het rechter ophangpunt is bevestigd aan de bovenste bouten van de reservewiel beugel. Zodoende is er meteen meer draagvlak voor de beugel aan de body. Links is de stang gestoken in een van de gaten die zijn geboord in het 18mm dik houten zijschot van het middenkonsole. |
![]() De "Dash" is voorzien van een kilometerteller met aan weerszijde een oliedruk -en temperatuurmeter. Naast het stuur zijn een volt- en brandstofmeter geplaatst. Daaronder zijn de richtingaanwijzer- en lichtschakelaars en de claxon. De choke zit onder de "dash" tegen de stuurkolom, het contactslot is tegen de handrembeugel geplaatst. |
![]() Voor de
deursloten is een bevestigingspunt gemaakt met op elkaar gelijmde plaatjes
'trespa'. In de trespa zijn gaten met schroefdraad gemaakt voor de bevestiging
van de deurklink (m3) en het deurslot (m5). Met constructielijm is het trespa
tegen de deur geplaatst. Tussen de trespa en het slot is 2mm ruimte waartussen
een hendel is geplaatst. Via een stang is de deur aan de voorkant te
bedienen.
|
![]() De tweede pot is verchroomd staal. Deze is met een beugel gemonteerd tegen de ophanging van de veerpot. Nadat de positie vaststond is de maat genomen voor de flex ophanging en zijn voor de dempers gaten geboord en moeren gelast op de pot |