Werkzaamheden Unimog 421

1

 
 

 


2

 

3

 
Deuren uitgenomen en in de schuur rechts gezet

Beide spatborden op zolder bij de dakkoffers gezet. ophangbouten onder in de cabine

Stoel uitgebouwd op zolder. Boutjes weer terug in de vloer.

Lampen uitgebouwd, uit elkaar gehad, geschuurd, gepoetst en geschilderd en in de kast in de stal bovenste plank = 1

Spiegelbeugels afgenomen, losgehaald, gelast. I spiegel gelijmd, 1 spiegel voor nieuw glas naar Paul, Beugels en 1 spiegel 1.

Rubber onderlegplaten zitten in plastic zak samen met 6 boutjes en ook stukje van Carter Op de 1

Koeler uitgebouwd. Staat op zolder. Moeren zitten erop. Rubbers liggen in 2

Water in blik onder kast in schuur delden

Rubber slangen van de koeler onder en boven en rubber slangen van de kachel (dubbele) samen met de slangklemmen in 2

Ook dubbele metalen buizen

Slangklemmen kachel in plastic doosje 1 of 2

Luchtfilter is opgehangen aan panlat in de hoek waar de deuren staan i.v.m. lekkage. De twee dikke en 1 dunne luchtleidingen liggen in 2

Olie afgelaten middels losdraaien bout 22 mm onder in tank. Blik olie staat naast de koeler.

Leiding tussen omlooppomp en tank weggenomen. Steeksleutels 32 en 36 nodig, leiding ligt bij koeler.

Luchtleiding van compressor weggenomen, ligt bij koeler.

Bumper afgebouwd. Staat buiten naast Mog. 2 12 mm bouten weer goed lopend gemaakt en in de balken gestopt

Plafondplaat uitgebouwd. Deze plaat ligt om weer recht te worden in de schuur tussen karton.

Cabine uitgemest en losse onderdelen in plastic doosjes 1 en 2 gedaan.

Oa de stationair gasregelaar, rubbers voor de motorbeschermingskap, losse plaatjes, bouten voor de cabinesteunen, ronde dop van de rubberplaat van versnellingshandle, enz

Motorbeschermingskap op zolder + portierrubbers + aanzuigpijp luchtfilter + wielblokkeer ijzer.

2 nov 03

De claxon uitgebouwd en watertank ruitensproeiinstall. Hangen op zolder aan touw

De hydrauliekleidingen losgenomen en de twee lossen hangen samen met klem aan touw op zolder

Hier en daar plakband aangemaakt om te kunnen zien waar alles gezeten heeft.

Luchtslurf slang voor ventilatie op zolder

Remleiding en leiding van koppeling losgenomen en mee naar huis evenals de hoofdremcilinder en koppelingcilinder.

Remservo (Westinghouse 4620070420 Hannover 1373) uitgebouwd en mee naar huis. Twee rubber manchetjes gerepareerd

Aan de remservo hangen extra plaatjes voor het hydrauliekblok. (plaatjes waren weggevallen)

Motoroliesmeerleiding voor compressor en een olieomloopleiding losgenomen.

Hoofdremcilinder losgenomen voorste rubber ATE A73370 11/4 “28790A 1-19

Doorsnee cilinder 31,8 mm. Cilinder gehoond schoongemaakt en weer in elkaar gezet.

Nummer op zuiger: ATE 33312-31129  de eigenlijke zuiger heeft geen nummer. De beide achterzuigers het nummer:

schwartz 33402-3104.1 grün 44567H2-2ATE+3.3402-3103.1

Koppelingcilinder losgenomen 2 rubbers FAG SCHÄFER H 1932 5-102

Doorsnee cilinder 19 mm. Cilinder schoongemaakt en weer in elkaar gezet.

Zuigernr  1944

Zowel de remservo, hoofdremcilinder en koppelingscilinder zijn in topconditie en worden morgen op zolder gelegd of opgehangen

8 november ’03

De aardestrip losgenomen van de cabine, De compressor uitgebouwd. Er loopt een aanvoerleiding voor de motorolie aan de zijkant en een afvoerleiding aan de onderkant. Verder zit de hydrauliekpomp aan hetzelfde blok.

Merk compressor Wesinghouse Typ: 411 040 8400  Bj 1173  3000- min

Merk hydr pomp Zahnradfabrik Friedrichthaven AG Schwäb Gmund  Typ  7673955123 Fabrnr: 153402  4 73  000466 7801 atü

Het opbouwblok met stelmoer is ook schoongemaakt en alle bouten goed lopend.

Deze spullen komen ook op zolder

Een tafelpoot in de hoek van de cabine (links achter van 3x3 cm) gemaakt voor de stevigheid. Een platte strip iets bijgebogen en langs de onderkant gemaakt. Vastgezet met slotbouten

9 nov 2003

De hoek verder verstevigd met een strip van 4 x2 van een tafeltje en ook vastgezet met slotbouten.

Daarna rechtsachter begonnen. Ook een tafelpoot in de hoek van de cabine en een aantal strips van 4x2 naar opzij en voor.

Tim heeft de motorkap losgekregen en die staat nu op zolder

Tim heeft de kachelslangen losgemaakt en de bouten en moeren verwijderd. Met een bandijzer ruimte gemaakt boven de kachel om hem uit te kunnen nemen. De stroomkabels losgemaakt. Er zitten veel aardekabels geklemd onder een bout van de koppeling. Het zekeringhuis losgemaakt zodat je er achter kunt komen. Op de plaats van de stroomaanvoer voor de kachel heb ik een ty – rip gestopt.

Kachel thuis gesloopt, alles losgemaakt, de ventilator gecontroleerd, het huis uitgestukt met popnagels, de kachel doorgespoeld en alles lopend gemaakt en weer in elkaar gezet.

Kachel en slangen zijn op zolder

 

23 nov. 03

Intussen de stroomleidingen die langs het raster lopen losgehaald. 1 bundel zat met een stekker op het schutbord ( die door het chassis naar achteren loopt.)

De andere bundel was verbonden met de dynamo en met een relais rechts onder voor binnen in de cabine.

Ook deze heb ik losgenomen. De dynamo is gedemonteerd, mee naar huis en schoongemaakt. Het achterstuk (om bij de sleepringen te komen) is er niet af geweest omdat dat nogal wat soldeerwerk zou zijn.

Stuur is intussen onder ook losgenomen en omhoog getrokken. Op 1 leiding na van de hydrauliektank kan de cabine eraf.

 

29 november

Vandaag de cabine van de mog getild met de hef van de trekker. Daarna, omdat de hefmast niet wilde zakken hebben Ronnie en ik de mast gesmeerd en ingevet.

De cabine heb ik ondergedekt met een groen zeil en daarna ben ik aan het afbouwen geweest.

 

 

De ventilator, de verschillende v-snaren, de stuurbekrachtigingpomp, een leiding van het stuurhuis, de kabelboom van dynamo, startmotor, gloeikaarsen enz ook weggenomen.

Alle spullen op zolder neergelegd.

Het blijkt nu dat de het gietstuk van de motor zelf ook gebarsten is. (Echt kapot dus) De motor laat zich wel draaien.

Ronnie heeft gebeld met de knaap uit De Hoeve. Deze wist misschien nog aan een motor te komen.

We wachten af.

1 dec

Uitgezocht welke brandplaatjes onder de verstuivers moeten. Bij de 421 is dat: 2 430 501 009

Uitlaatspruitstuk (beschermingsplaat losgenomen en nieuwe boutjes ingezet) gebroken stukje aan de flens met een slangklem vastgezet.

Als ik geen nieuw spruitstuk kan vinden (deze was van een 615 motor dus die is al eens een keer vervangen) moet ik iets bedenken van een dikke plaat.

23 dec spruitstuk naar zolder. Startmotor gedemonteerd op 22 dec en nagekeken op 23 dec type Bosch 0 001 362 029 0030, 12 Volt 2,5PS

koperborstels mooi lang ligt ook op zolder.

24 dec naar België voor banden. Meteen ook een omgelegd

Vandaag ook een motor gekocht in de buurt van Wurzburg. Deze halen we zaterdag op.

27 dec. Motor gehaald in Laub bij Kienberger voor 300. getankt voor 41 en op zondag voor 25.

Zondag met de motor aan de gang gegaan. Het blijkt dat de oliefiltersteun niet goed is. Later nog een band omgelegd.

28 dec gebeld met Jan Blanken in Hengelo en daar een filter gehaald

2 pallets klaargemaakt met een stel oude lagers (zodat er nu wieltjes onder zitten en de motoren gerold kunnen worden)

29 dec de hele dag gesleuteld aan de gele en uiteindelijk de motor er met de trekker van Gerrit eruitgetakeld. En in de takel gehangen.

De hele avond bezig geweest met de waterpomp en met het thermostaat.

De twee huizen van aluminium gerepareerd. Waren uitgevreten.

De waterpomp van de 2399 is langer dan die van de 2404. verschillen zijn:

Der rechte stammt aus einen Mercedesmotor 240D typ 616 912
es hat 4 Löcher und innendiameter ist 16 mm und aussen 60 mm
Der linke stammt aus einen Mercedes Unimog 421 auch 240D typ 616 915
es hat 3 Löcher und die keilriemscheibe hat ein innenloch 32 mm und von
aussen messt mann 68 mm.
diese Pumpe hat die Zahlen 201 0010.

 

 

Waterpomphuis nr 6162010001. Steun aan de motor nr R616 203 0181

Oppassen. De steun aan de motor van de gekochte diesel 2399 cc is iets anders qua aansluiting. Het gat is niet rond maar aan een kant hoekig.

Hiervoor zit er een een pakking met een hoekige kant.

Ik denk echter dat de steun van de 2404 er wel op past. De gaten zijn hetzelfde. Alleen het pasvlak op de motor moet goed schoongemaakt.

Overigens is de pakking van de 2400 op deze plek niet beschadigd en kan hergebruikt worden.

Waterpomp wordt weer gemonteerd ondanks dat hij waarschijnlijk niet goed is.

30 dec het carter van de motor gehaald. Denk eraan dat eerst de wartel (27mm) van de leiding compressor – carter eraf moet omdat je anders slecht bij de kleine inbusboutjes kunt waarmee het carter aan het blok is geschroefd.  Het carter schoongemaakt en 31 dec verder schoongemaakt, met dieselolie, en daarna de stukken er ingemaakt met Belzonie en de barsten ook.

2 jan Van de oude 2404 cc de oliepomp eraf gehaald, ook de inrichting waarmee de toerenteller wordt bediend. Deze zaken goed schoongemaakt en losgenomen en weer in elkaar gezet.

Tussenplaat wisselbak – motor is een stalen plaat. Goed schoongemaakt. Ook de leiding tussen afvoer motorolie (compressor) en carter schoongemaakt.

 3 jan. De beide waterpomphuizen en waterpompen, de opvoerpomp en de aansluiting toerenteller op zolder gelegd.

De koppeling is ook gedemonteerd. De doorsnee van de plaat is 25 cm merktekens F&S en de getallen 2 / 73 binnendoorsnede op zijn wijdst is 32 mm. Dat is ook de maat van de prise - as op zijn dikst

Koppeling van de 2399 die erop zit is beduidend kleiner, past dus niet.

Rubber slang aan de koppelingcilinder is OK, lijkt er later opgezet te zijn. Heeft het merk: COHNEN 435 0300 SAE J1401 --- 2088 lengte ongeveer 45 cm en wartels 12 mm een puntstuk en een bus.

De koppeling cilinder + de toevoerleidingen (2 rubber en een staal) losgehaald. Alles liet netjes los zonder heet maken. Ook de ontluchtingsnippel. Cilinder ziet er ook goed uit.

De remcilinder + toevoerleidingen (rubber – staal – koperen blok – rubber) losgenomen. Begonnen vanaf de voorkant.  De laatste rubber leiding is niet echt goed meer. Laat nog wel lucht door (lengte 22 cm puntstuk – bus).

Daarna wiel losgenomen, de remtrommel, de ankerplaten en de remcilinder met stalen leiding en rubber leiding weggenomen. Deze rubberleiding zit echt dicht. (25 cm lang en bus – bus)

Remcilinder doorsnee is  34,92 mm op de cup staat:  FAG R3430 1 3/8” .

4 jan. De klepdeksels van beide motoren gewisseld. De Unimog motor heeft de olievuldop boven de ketting. Hiervoor moeten 2 beugels omgezet worden omdat het klepdeksel van de 2499 in het midden met twee bouten zit.

Deze beugels zitten onder kopbouten en ook de halve manen die onder de nokkenas draaien en de kleppen bedienen moeten gedeeltelijk losgenomen worden.

Hiervoor moet je de motor wel zo draaien dat per twee cilinders de nokken zo staan dat er op alle 4 kleppen speling zit.

De kopbouten weer met 10 mkg vasttrekken

OEPS. Dit ging dus niet goed omdat er zgn Vielzahnbouten in deze motor zitten. Volgens boek wat ik via e-bay heb gekocht So wirds gemacht moet het als volgt. De bouten mogen niet te lang zijn. Er staat een tabel in dit boek. Voor mijn motor waren ze net geen 120 mm dus nog te gbruiken. In 4 fasen aandraaien. 1e fase 40 NM 2e fase 70 NM dan 10 minuten rust en dan in een keer een kwart slag aandraaien en daarna nog eens. Het ging goed ( 24 jan ) al gaf het een griezelig gevoel.

’s Avonds de remcilinder schoongemaakt en in elkaar gezet. Ook gasstang, die was afgebroken gerepareerd..

Aan het carter zit ook een steun waarmee het gaspedaal (motorgedeelte) vast zit. Deze had veel speling en heb ik gebust met een stukje koperpijp 12 mm.

Remtrommel schoongemaakt. Ankerplaten schoongemaakt

5 jan. Koppelingcilinder schoongemaakt. Er zit een FAG H20300 cup in. De cilinder heeft een doorsnee van 20,64 en is nog prima. De stofkap moet ik wel met kit afdichten.

Periode 5 jan – 11 jan

De carterbak zit weer onder de motor. Ik heb de 2 draadeindbouten voor uit de motor gedraaid en vervangen door twee 8 mm imbusbouten. De moeren waren niet aan te draaien (zelfs 12 mm niet i.p.v. 13 ) Ook het langere oliepompzeef weer gemonteerd. De oliepomp ziet er iets anders uit. Er zit een soort bout naast en ik heb alles laten zitten.Deze bout dient voor de overdruk. Er gaat een klep open als de oliedruk te hoog wordt.

De aandrijving voor de toerenteller is ook anders. De bus in de 2399 cc zit geborgd aan de zijkant met een 10 mm bout met 8 mm passtift terwijl de bus van de 2404 geklemd zit met een 8 mm bout met 6 mm passtift. Dit houdt in dat ik het gat van de toerentellerbus heb opgeboord naar 8 mm. Er zit in de bus echter een messing ring die behoorlijk was ingelopen. Deze messing ring voorkomt dat het wormwiel (aandrijving van oliepomp en toerenteller) omhoog komt.

Ik heb de messingbussen dus uitgetik en omgezet en daardoor was de speling een stuk minder.

 

 

 

 

 

12 jan de remcilinders weer in elkaar gezet. De doorsnee van de achterremcilinders is ook 20,64 net als van de koppeling. Ook dichte rubbers. Hier passen ook bovenstaande FAG cups al zitten er Ate – cups in. De achterremcilinders zijn ingevreten op ongeveer een ½ cm van de buitenrand. Van binnen zijn ze goed.

De afgelopen dagen heb ik alle wielen eraf gehad, de remtrommels schoongemaakt , de remcilinders gehoned enz. Stofkappen gedicht met lekkagekit.

Van een van de ankerplaten was een plastic stofkapje weg. Pa heeft daar ooit met glasvezel de zaak dicht gemaakt en nu heb ik een klepje van aluminium gemaakt.

Alle onder ankerplaten schoongemaakt en met tenkotil bewerkt.

41 cm innen / aussen

28 cm innen / aussen

28cm innen / innen

Waterpomp

 

Op e-bay ondertussen een serie remslangen gekocht voor € 45 incl. verzending en ook een passende waterpomp voor € 15,77 incl verzending. Heb Paul en Erikja voor de postbodefunctie een fles wijn gebracht.

Maandag 25 jan de uitgebouwde tank had ik vorige week al gerepareerd, dacht ik. Ik wilde verder ontroesten rechts onder de steun en heb de tank zeker een uur op de linker zijkant gehad. De tank is daar dus niet dicht en het zal wel een illusie blijken hem daar dicht te krijgen. Rechts onder de steun heb ik de zaak ook dicht gemaakt.

Ik zal moeten rijden met een tank van 40 liter. De afblaas regelaar heb ik ook uit elkaar gehad en gecontroleerd. Alle functie werken volgens mij goed. Hij laat lucht door richting tank en bij een hoge druk (hoger dan 6 of 7 atm. Blaast hij af.

Ook de regelaar voor de bediening van het sperdifferentieel nagekeken. Daar zat onder de hoed op het rubber een zeer verrotte ring die ik zelf heb nagemaakt van een rode ring van onder de stoel van de Ford. (rood materiaal waar ook fiber kraanringen van zijn gemaakt)

De drukleiding naar achteren voor de sper vertoonde een gaatje. Ik heb een stuk plastic slang over de leiding geschoven en op de plek van de beugel (waar de leiding op de askoker is geklemd) moet ik een slangklem plaatsen. De druk is meer dan 5,5 atm.

 Zondag 24 jan heb ik ook de accubak van de steun gehaald en de opstapsteun gedemonteerd. De hydrauliekleidingen naar achteren ook gedemonteerd. Deze zijn op wat plaatsen ook erg dun. Eens kijken wat ik er mee doe.

25 jan de luchtank (oude esso – gasfles) nagekeken , had ik er ook al afgehaald. De kraankop had een linkerdraad en die heb ik er verkeerdom afgedraaid.

Ik heb het wel zover weer in orde en heb aan de kraan een slang bevestigd zodat ik via de kraan water kan afblazen.

De band waarmee de tank is opgehangen is ook slecht. Hiervoor een nieuwe maken.

Verschillende leidingen schoongemaakt en met tenkotil behandeld. Ook een luchtkoppeling, kleine maat, gezet aan de slang die dient voor allerlei luchtgereedschap.

De tank met tenkotil behandeld en ook de opstapsteun schoongemaakt en behandeld. Aan de onderkant zat een gaatje om water uit de buis te kunnen laten lopen. Deze zat dicht en die heb ik opgeboord met 7 mm en daarna de buis leeggeklopt. Er kwam een karrevracht roest uit. Dit betekent dat de ander er ook af moet en nagekeken.

Ophangsteunen van de tank gedemonteerd, en klaargemaakt

Rechteropstapsteun ook klaargemaakt.

Twee hydrauliekleidingen (met eindslangen) schoongemaakt doorsnee 12 mm en ze hebben op ongeveer 50 cm vanaf de pomp slechtere stukken. Heb ze laten zitten. Kunnen altijd met knelfittingen en tussenstukjes gemaakt worden.

7 febr druk geweest met het gasgeefgedeelte op de pomp van de 2399. Ik heb een dikwandig busje gevonden binnendoorsnee 11 mm. In dit busje paste aan precies de kop van een m 6 boutje.

Het busje heb ik doorboord 3mm en daarna een spijker erdoor gedrukt. Deze spijker valt in de gleuf van het asje wat uit de pomp steekt. Daarna de M6 bout in de bankschroef tegen de spijker geklemd en vastgelast. Daarbij rekening gehouden met de stand van de gasgeefbeugel. Deze heeft nl een gleuf waarmee hij op de as van de oude pomp paste.

Het busje op de as gezet en haaks op de spijker een 2 mm gaatje geboord dwars door de bus en as. Hierna een dunne plaat achter het busje (om de speling echt weg te werken) en toen er een precies passende splitpen in. Het gaat erom dat de bus er niet afschiet. De krachten van het gasgeven worden opgenomen door de spijker. Alles functioneert nu goed. Ik heb wel de instelbare gasstang iets moeten buigen anders kwam die tegen de pomp.

Afsluitklepje gemaakt voor de brandstofpomp. Eropgezet met blauwe locktite seal en aan de achterkant een rode pakkingplaat rood fiber van de fordbank

Dit blijkt op maandag 9 febr een vergissing. Voorop de motor 2399 zat een kop met een vacuum pomp. Achter die kop zit een schijf die de pomp aandrijft. Deze schijf heeft twee verhogingen zodat de pomp 2 x pomp bij een omwenteling.

Voorop de motor 2404 uit de mog zit ook zo’n kop, alleen wat anders. Er zit een brandstof opvoerpomp en een teller. Nu het probleem. Achter deze kop ziet het er heel anders uit. Te zien is een wormwiel voor de aandrijving van de teller en een rondje met 1 verhoging voor de aandrijving van de opvoerpomp. Bovendien is er niets om te zetten zonder de brandstofpompen te verwijderen. Dan zit ik weer met een juiste afstelling. Het centifugaalgedeelte van de 2399 zit vast met een bout in een holle as. Het centrifugaal gedeelte van de 2404 zit vast met een moer op een as.

De oplossing die ik nu heb gevonden is om de opvoerpomp rechtstreekt op de brandstofpomp te zetten. En dit past mooi. Het opvoerpompje steekt naar de voorkant van de motor. Op het gat dat ik dus net heb dichtgemaakt. De plaat die ik daarvoor heb gemaakt moet ik nu gebruiken voor het deksel waar nu de niet functionerende teller nog opzit. Dit deksel wil ik wel weer gebruiken (zonder de stalen schijf met twee verhogingen) omdat ik anders misschien niet weg kom met de twee brandstoffilters.

Wel moet ik de toevoerleiding vanuit de tank verlengen en ook de leiding tussen opvoerpomp en brandstoffilter.

14 en 15 febr. Het was mooi weer om buiten aan de mog te werken. Ik heb dan ook de beide voorwielen eraf gehad en van de achterste spoorstang de rubber hoezen van de spoorstang vervangen. Deze zijn wel niet helemaal hetzelfde als die erop zaten ( er is geen bedding waar de hoes achter valt.

Ik kan echter altijs nog (als de hoezen eraf glijden) een ring op de kogel lassen. Dit moet te doen zijn. Vooreerst moet het maar zo zitten.

Daarna van beide wielden de remcilinder, de segmenten, leidingen en trommels weer gemonteerd.

17 febr. Vandaag een vrije dag. Het oliefilter heb ik nog eens onderhanden genomen. Er zat er geen op de 2399 cc en die heb ik dus in Hengelo moeten kopen. Ik had de keus uit een filter met aansluitingen voor een oliekoeler en een zonder die aansluitingen. Ik heb echter een leiding nodig om de compressor van olie te voorzien. De oude aansluiting (met een klein gaatje) van het oude filter past op het onderste gat. Er zit echter een thermostaat in het filter die er in een luxe auto voor zorgt dat de olie naar de koeler gaat stromen bij een temp van boven de 90 graden. Deze thermostaat heb ik eruit gehaald. Er zit ook een klep in die opent bij een bepaalde druk en sluit als de motor niet loopt. Deze zorgt er ook voor dat de olie niet uit de leiding loopt zodat er meteen olie bij de compressor komt zo gauw de motor start. In het oude filter zit ook iets dergelijks.

Het filter heb ik aangebouwd nadat pakking en randen schoongemaakt en ontvet zijn en ingesmeerd met siliconenpakking (blauw uit tube). Nu komt de stalen plaat erop en dat past weer niet. Ik heb er een stukje uit moeten slijpen en dat moet ook uit de rand van de wisselbak. Ik hoop dat het filter niet te ver naar achteren staat want anders kan de kap er niet op. (in de cabine)

Verder heb ik nu de kopklep (waar de niet werkende teller opzit), het waterpomphuis, de leiding van waterpomphuis naar de kop, de wateraansluiting boven de thermostaat, de thermostaat, het stangetje die boven tussen kop en radiator zit allemaal bevestigd. Alle pasvlakken voorzien van pakking (eigengemaakt) en ook vloeibare pakking (blauw)

De pakking tussen inlaat en uitlaat schoongemaakt en ook in- en uitlaatspruitstukken weer gemonteerd.

Bij Peter een 4 – tal moeren gehaald die op de tappen moeten omdat enkele moeren niet goed meer zijn.

De brandstofleidingen erop gezet en ook vastgedraaid. De steun voor het watertankje zat op de oude motor met 2 12 mm bouten vast. Op deze motor hen ik maar 8 mm gaten. Ik heb van koper 2 busjes gezaagd om teveel speling te voorkomen. Deze in de 12 mm gaten en om de 8 mm bouten. Ik ga dus een steun maken tussen de kop ( een van de gaten waar het vorige klepdeksel mee vast zat ) en de zijkant van de watertanksteun aan de motorkant. Ik hoop dat het geheel stevig genoeg wordt.

Via e-bay voor 20 euro twee opstapringen te pakken gekregen.

 

 

Nodig:

koppelingsplaat 25 cm en drukgroep + druklager.

 

gemaakte kosten voor de 421.

Motor incl reiskosten (Würzburg)

366

Oliefiltersteun (Hengelo)

30

3 blikken koelvloeistof van 5 liter Makro

19

Oliefilter Peter (Delden)

12

Remslangen (E-bay)

45

Boek (E – bay)

13

Beurs Didam. 4 stofkappen stuurstangkogels

9, 20

Beurs Didam  17 mm imbus en steeksleutel 36

3

Didam reis

10

Pakking om zelf te maken (Delden)

10

Waterpomp via E-Bay (Ebay)

15,77

2 blikken 15W40 5 liter olie Makro

22

4 moeren

2

 

 

Totaal

557 Eurootjes