Vincent  Heather
Z  a  n  v  i  t

Korte beschrijving hier
Korte beschrijving hier
Korte beschrijving hier
Korte beschrijving hier
Korte beschrijving hier
Korte beschrijving hier

Wat we geloven

God houdt zoveel van deze wereld, dat Hij zijn zoon Jezus Christus naar de aarde gestuurd heeft om voor ons te sterven. Apart, niet waar, dat wij er
een zooitje van maken en dat God ons toch steeds weer een nieuwe kans geeft. Kijk, dat is nou pas echt liefde!
 
Op een dag staan we voor Gods aangezicht en zal Hij ons vragen wat we met ons leven gedaan hebben. Tja, en dan telt niet meer wat je alles van plan bent (of was), maar wat je gedaan hebt met wat Hij je gegeven heeft.

En wat heeft God ons dan gegeven? Nou, om te beginnen je leven! Wat heb je met je leven gedaan? Laat je een spoor van ellende achter, of is het allemaal zo-zo? Daarnaast kun je in de Bijbel lezen, in Johannes 3 vers 16, dat God zoveel van de wereld houdt, dat Hij zijn enige zoon gegeven heeft. En die zoon is Jezus, die met een speciale opdracht op de wereld kwam. Daarom zegt hij ook vlak voor zijn sterven: "Het is volbracht". Hij had toen datgene gedaan waarvoor hij gekomen was; Mission completed!

Praktisch  betekent 
dit, dat Jezus aan het kruis de straf gedragen heeft voor onze fouten, onze stommiteiten, onze leugens, onze misdaden. Voor alles wat je maar kunt bedenken heeft hij "de boete" al betaald. Zomaar, omdat God van ons houdt! Van onze kant hoeven we helemaal niets meer te doen, behalve dit kostbare geschenk aannemen. Dat is geen verplichting, maar aan de andere kant is het niet zo snugger om dit cadeau te weigeren, toch?

Maar hoe neem je dat geschenk eigenlijk aan? Klinkt ingewikkeld, maar het is vrij simpel. Als je gelooft dat Jezus Christus ook voor jouw zonden betaald heeft, en inmiddels ben je erachter gekomen dat je er zelf niet zo heel erg veel van bakt, dan is dat een goede start. Zeg tegen Jezus (en hij hoort je echt wel!) dat jij geen eigen baasje meer wilt zijn; vraag hem of hij jouw Koning wil zijn. En gegarandeerd dat hij dat zal doen, ook al merk je er misschien niet meteen iets van.

Het is trouwens ook best belangrijk, dat je hem vraagt je te vergeven voor al je zonden (fouten, enz.) Uiteindelijk is hij daarvoor aan het kruis vermoord: voor onze zonden. En nu is de weg tussen jou en God weer hersteld. Vreemd eigenlijk: zo gemakkelijk, maar toch zo moeilijk! Mensen zitten soms maar raar in elkaar, nietwaar?