Rijnstreekhopper    de niet-officiële webstek

Nieuwsbrief Klagen ? Gemopper Zoeken Deze webstek Contact

Startpagina
Nieuwsarchief
Artikelen
Jaarverslagen
Onderzoeken
Buiten de regio
Overige documenten
Verwijzingen




 

 

 

 

 

 

> Buiten de regio > Gouda 6

Veel klachten over "Groene Hart Hopper

"Radio TV West, 17 oktober 2007

GOUDA - Het gaat niet goed met de zogenoemde Groene Hart Hopper. Het aanvullend openbaar vervoer in Midden-Holland komt vaak te laat of helemaal niet, rijdt erg ver om en chauffeurs zijn soms onbeleefd.
Dit staat in een evaluatie van de Groene Hart Hopper van de Goudse Adviesraad voor mensen met een Beperking (GAB). Ook zouden de telefonisten van het callcenter reizigers ongeduldig en onvriendelijk te woord staan. Vooral ouderen en gehandicapten zijn hier de dupe van.

Volgens secretaris van de GAB, Carla Weller, was de kwaliteit van het vervoer in 2005 en 2006 nog redelijk, maar zijn de klachten het afgelopen alleen maar toegenomen. “En dit is waarschijnlijk het topje van de ijsberg, omdat wij merken dat vooral ouderen niet vaak klagen”, staat in een advies aan de gemeente Gouda. De GAB adviseert de gemeente om het aanvullend vervoer opnieuw aan te besteden, in de hoop dat de kosten en de ritprijs zakken en er betere afspraken en kwaliteitsnormen vastgelegd kunnen worden.