Rijnstreekhopper    de niet-officiële webstek

Nieuwsbrief Klagen ? Gemopper Zoeken Deze webstek Contact

Startpagina
Nieuwsarchief
Artikelen
Jaarverslagen
Onderzoeken
Buiten de regio
Overige documenten
Verwijzingen




 

 

 

 

 

 

>   Nieuws > Het roer gaat om bij de Hopper

Alphen.cc, 19-08-2009

Komt de Hopper niet opdagen, dan krijgt de vervoerder een boete. Als het structureel te bont wordt, kan de geldstraf oplopen tot duizenden euro’s per maand.
Dat is het nieuwe regime vanaf 2010. De uitvoerende Stichting SVV Rijnstreek heeft een heel pakket maatregelen bedacht om de ondermaatse prestaties van de taxibus op te krikken, vertelt Ger de Graaff. ,,We gaan dichter op de vervoerder zitten. Voorheen was er niet altijd capaciteit om dat te doen. Daarnaast gaan we beter communiceren met de reizigers. Want ook onze klanten moeten zich aan een aantal regels houden. Sommige mensen staan bijvoorbeeld niet op tijd klaar. Daar hebben andere reizigers last van.’’
Het contract voor de Hopper loopt af en de nieuwe aanbestedingsprocedure is in volle gang. Nu doet DVG het, waar Van der Laan en Van Asselt onder vallen. Drie bedrijven willen graag het nieuwe contract binnenhalen, waaronder DVG. Jaarlijks rijdt de Hopper 150.000 ritten in de Rijnstreek. Uit onderzoek blijkt dat het taxibusje een op de drie keer niet op tijd is.
,,We doen er alles aan om te zorgen dat het nu beter wordt’’, zegt Ger. ,,Maar ik kan niet beloven dat het helemaal goed komt. Het blijft een super kwetsbaar systeem, er kan zo veel mis gaan.’’ De stichting hoopt dat de situatie verbetert door dit pakket aan maatregelen.
Van der Laan en Van Asselt hebben net zoveel kans op de gunning als de andere inschrijvers. ,,Sommige mensen vinden dat niet goed’’, weet Ger. ,,Maar zo is de procedure nu eenmaal.’’ De prijs die een potentiële vervoerder biedt, weegt voor zestig procent, de kwaliteit voor veertig procent.

Reacties gebruikers' (3)

Geplaatst door Leonardus, Op 19-08-2009 21:33,
1. Toezicht faalt
Een ieder die de Hopperproblematiek van het afgelopen jaar volgt weet dat dhr de Graaff regelmatig van alles belooft. Tot op heden is hij er echter niet in geslaagd om daadkrachtig toezicht te houden en op te treden waar nodig. Hij komt nu dus weer beloftes en maatregelen maar het wordt nu tijd dat hij e.e.a. eens waarmaakt.

Geplaatst door Rick, Op 19-08-2009 17:48,
2. Beide kanten
Ik denk dat het van beide kanten komt. Zowel de chauffeur als de klant moet op tijd zijn. Maar heb verhalen gehoord dat de Hopper soms een half uur tot drie kwartier te laat kwam.. hopelijk was dat incidenteel want anders is het ronduit schandalig.

Geplast door Martin van der Zwaard, Op 19-08-2009 11:54,
3. Rijnstreek hopper zal nooit werken
Ik was de eerste chauffeur die in 2000 de hopper bus op nieuwjaarsdag Alphen door stuurde.
De ervaringen die ik eerder had met de bejaarde vervoersbonnen en wel ander vervoer voor deze mensen geven aan dat het nooit zal kunnen werken.
Nooit op tijd maar altijd te laat.
Chauffeurs doen erg hun best ( sommige niet ) maar toch doe je het nooit goed.
Die boetes die nu uitgedeeld gaan worden zullen bedrijven de nek om draaien