






| |
>
Nieuws > Klachten over de hopper
ALPHEN - Een
Rijnstreekhopper die ’over vijf minuten’ voor de deur zou staan, maar in de
praktijk een half uur later arriveerde.
Het is een van de vele klachten die de afgelopen periode zijn ingediend.
Oorzaak: De chauffeurs moesten om de beurt op cursus wegens nieuwe eisen.
Gevolg: Te weinig bestuurders en daardoor vertragingen. Een woordvoerder van
de gemeente Alphen bevestigt dat de laatste tijd relatief veel klachten zijn
binnengekomen. Min of meer een overmachtssituatie, want iedereen moest
bijscholen, vertelt de woordvoerder. De dienstverlening zou dan ook binnen
afzienbare tijd moeten verbeteren.
De provincie, eindverantwoordelijk voor de Rijnstreekhopper en ander
collectief vervoer, begint binnenkort een campagne om het imago op te
frissen. Volgens Hopperklankbord-lid Klaassen uit Alphen komt de beleving
van de reiziger centraal te staan. De hopper moet ook meer bekendheid
krijgen en het huidige imago afwerpen. |
|
 |
|
|