Rijnstreekhopper    de niet-officiële webstek

Nieuwsbrief Klagen ? Gemopper Zoeken Deze webstek Contact

Startpagina
Nieuwsarchief
Artikelen
Jaarverslagen
Onderzoeken
Buiten de regio
Overige documenten
Verwijzingen




 

 

 

 

 

 

Nieuws > klankbordgroep 10

IMPRESSIE VAN DE KLANKBORDGROEP VAN DE RIJNSTREEKHOPPER
mei 2006

Wil Klaassen  

De klankbordgroep van de Rijnstreekhopper vergaderde op 18 mei 2006 liefst twee uur lang. Dat lag niet aan voorzitter Diane Martens, die meedeelde dat uit de klanten een WVG-groep en een OV-groep geformeerd waren die de Rijnstreekhopper anoniem zullen onderzoeken (als ‘mystery guest’), en dat de provincie werkt aan verbetering van de infrastructuur van de haltes. Veel tijd ging heen met het bespreken van de klachten, waaronder 18 voor het te laat verschijnen van de Hopper. Zelf merkte ik op dat de telefonisten vaak geen reële informatie geven over vertragingen. Zo kreeg een mevrouw diverse keren te horen dat de Hopper “over vijf minuten” zou komen. Toen de telefoniste opmerkte “dat mevrouw erg lastig was”, vroeg mevrouw zich terecht af, waarom er dan niet wordt gezegd: "de Hopper komt over een half uur". Dan kan ze nog een kopje koffie drinken en weet ze waar ze aan toe is.” De chauffeurs schijnen het erg druk te hebben, wat duidt op een te krappe planning. Het is dus niet verwonderlijk dat het bestuur wil werken aan een beter imago van de Hopper; de provincie zal daar 50.000 euro in steken. Daarvoor is een heus communicatieplan opgesteld, dat vier doelgroepen van OV-reizigers onderscheidt: 65-plussers, forensen en middelbare scholieren, studenten en inwoners van 30 tot 50 jaar. Men wil de beleving van de reiziger centraal stellen, de bekendheid van de Hopper vergroten en het bestaande suffe imago bewerken. Ik ben benieuwd wat daar in de praktijk van te merken zal zijn.