> Nieuws
> klankbordgroep 10 IMPRESSIE VAN DE KLANKBORDGROEP VAN
DE RIJNSTREEKHOPPER
mei 2006
Wil Klaassen
De
klankbordgroep van de Rijnstreekhopper vergaderde op 18 mei 2006 liefst twee
uur lang. Dat lag niet aan voorzitter Diane Martens, die meedeelde dat uit
de klanten een WVG-groep en een OV-groep geformeerd waren die de
Rijnstreekhopper anoniem zullen onderzoeken (als ‘mystery guest’), en dat de
provincie werkt aan verbetering van de infrastructuur van de haltes. Veel
tijd ging heen met het bespreken van de klachten, waaronder 18 voor het te
laat verschijnen van de Hopper. Zelf merkte ik op dat de telefonisten vaak
geen reële informatie geven over vertragingen. Zo kreeg een mevrouw diverse
keren te horen dat de Hopper “over vijf minuten” zou komen. Toen de
telefoniste opmerkte “dat mevrouw erg lastig was”, vroeg mevrouw zich
terecht af, waarom er dan niet wordt gezegd: "de Hopper komt over een half
uur". Dan kan ze nog een kopje koffie drinken en weet ze waar ze aan toe
is.” De chauffeurs schijnen het erg druk te hebben, wat duidt op een te
krappe planning. Het is dus niet verwonderlijk dat het bestuur wil werken
aan een beter imago van de Hopper; de provincie zal daar 50.000 euro in
steken. Daarvoor is een heus communicatieplan opgesteld, dat vier
doelgroepen van OV-reizigers onderscheidt: 65-plussers, forensen en
middelbare scholieren, studenten en inwoners van 30 tot 50 jaar. Men wil de
beleving van de reiziger centraal stellen, de bekendheid van de Hopper
vergroten en het bestaande suffe imago bewerken. Ik ben benieuwd wat daar in
de praktijk van te merken zal zijn. |
|