> Nieuws
> klankbordgroep 11IMPRESSIE VAN DE KLANKBORDGROEP VAN
DE RIJNSTREEKHOPPER
september 2006
Wil Klaassen
Op 14 september 2006 vergaderde de klankbordgroep van
de Rijnstreekhopper weer, de langste tijd over problemen met de behandeling
van klachten. De uitvoeringsorganisatie had tevoren vier dilemma’s die zij
regelmatig ervaart op papier gezet.
Het eerste dilemma is dat een bestelde rit anders in de
computer van de vervoerder staat dan de klant hem heeft besteld; een goede
remedie is dat de telefonist de bestelde rit herhaalt om miscommunicatie te
voorkomen.
Het tweede dilemma is dat de klant een latere tijd van voorrijden opgeeft
dan de chauffeur van de vervoerder; volgens Van der Laan registreert de auto
de tijd van stilhouden, maar moet de chauffeur soms nog op zoek naar een
klant die niet klaar staat.
Het derde dilemma is dat klanten een onaangenaam gevoel kunnen overhouden
aan het bestellen van een rit, omdat de telefonist niet vriendelijk was.
Het vierde dilemma is dat klanten geen naam van een onvriendelijke
telefonist kunnen noemen, omdat die geen voor- of achternaam noemt, maar
alleen zegt “met de Rijnstreekhopper”. Het bestuur zal zich nog over de
wijze van klachtenbehandeling buigen.
Verder deelde voorzitter Diane Martens mee dat de
Rijnstreekhopper reclame gaat maken op het NS-station, in verzorgingshuizen
en op de jaarmarkt. Het aantal pashouders is in de gemeenten rondom Alphen
a/d Rijn door heronderzoeken flink gedaald, maar in de gemeente Alphen a/d
Rijn weer gestegen.