Rijnstreekhopper    de niet-officiële webstek

Nieuwsbrief Klagen ? Gemopper Zoeken Deze webstek Contact

Startpagina
Nieuwsarchief
Artikelen
Jaarverslagen
Onderzoeken
Buiten de regio
Overige documenten
Verwijzingen




 

 

 

 

 

 

Nieuws > klankbordgroep 11

IMPRESSIE VAN DE KLANKBORDGROEP VAN DE RIJNSTREEKHOPPER
september 2006

Wil Klaassen  

Op 14 september 2006 vergaderde de klankbordgroep van de Rijnstreekhopper weer, de langste tijd over problemen met de behandeling van klachten. De uitvoeringsorganisatie had tevoren vier dilemma’s die zij regelmatig ervaart op papier gezet.

Het eerste dilemma is dat een bestelde rit anders in de computer van de vervoerder staat dan de klant hem heeft besteld; een goede remedie is dat de telefonist de bestelde rit herhaalt om miscommunicatie te voorkomen.
Het tweede dilemma is dat de klant een latere tijd van voorrijden opgeeft dan de chauffeur van de vervoerder; volgens Van der Laan registreert de auto de tijd van stilhouden, maar moet de chauffeur soms nog op zoek naar een klant die niet klaar staat.

Het derde dilemma is dat klanten een onaangenaam gevoel kunnen overhouden aan het bestellen van een rit, omdat de telefonist niet vriendelijk was.
 Het vierde dilemma is dat klanten geen naam van een onvriendelijke telefonist kunnen noemen, omdat die geen voor- of achternaam noemt, maar alleen zegt “met de Rijnstreekhopper”. Het bestuur zal zich nog over de wijze van klachtenbehandeling buigen.

Verder deelde voorzitter Diane Martens mee dat de Rijnstreekhopper reclame gaat maken op het NS-station, in verzorgingshuizen en op de jaarmarkt. Het aantal pashouders is in de gemeenten rondom Alphen a/d Rijn door heronderzoeken flink gedaald, maar in de gemeente Alphen a/d Rijn weer gestegen.