Rijnstreekhopper    de niet-officiële webstek

Nieuwsbrief Klagen ? Gemopper Zoeken Deze webstek Contact

Startpagina
Nieuwsarchief
Artikelen
Jaarverslagen
Onderzoeken
Buiten de regio
Overige documenten
Verwijzingen




 

 

 

 

 

 

> Nieuws > klankbordgroep 13

Klanken uit de klankbordgroep

juni 2007, Bernard Vermeer

Op 15 juni  j.l. kwam de klankbordgroep, KBG,  opnieuw bijeen.

De Rijnstreekhopper dreigt bestuurlijk gezien in een problematiese situatie terecht te komen. Enerzijds wil de provincie niet langer de voorzittersstoel bezetten. Anderzijds komt er een fusie van de gemeentes Jacobswoude en Alkemade in 2009. Hierdoor komt Alkemade in het R.S.hopper gebied te liggen of Jacobswoude in het OV-Taxi Leiden gebied.

Het resultaat van het onderzoek medio 2006 door Vincent Jeitler m.b.v. m.b.v. de mystery-guest wordt de komende week besproken met de vervoerders.
Dan kwam de kwestie Woerden aan de orde. Woerden ligt voor veel R.S.hopper klanten net buiten het 5-zone tariefgebied, terwijl men er wel vaak naar toe moet voor o.a. het ziekenhuis. De provincie gaat dit probleem nader bestuderen . . . . .

Er is een plan om klanten die terecht klagen over de dienstverlening een

 

gedeeltelijke vergoeding te geven van hun reiskosten in de vorm van een tegoedbon. In deze vergadering werd er niet over gesproken, omdat dit kennelijk een te moeilijk onderwerp is en dus zeer zorgvuldig en dus langdurig moet worden onderzocht.

Dat wordt dus wachten . . . . op het nieuwe contract in 2009.   In 2007 werden tot 24 april ongeveer 50 klachten over slechte dienstverlening ingediend bij het kantoor van de R.S.hopper. Altijd te veel, maar gezien het  

totale aantal ritten misschien niet te veel. Van deze 50 waren er 14 over te laat verschijnen.  Elders (http://home.wanadoo.nl/rijnstreekhopper/ijsberg.htm) op deze website heeft schrijver dezes al eens voorgerekend, dat slechts 1 % van de klachten die men terecht zou kunnen hebben over te laat ophalen, daadwerkelijk worden ingediend. De overige klachten betreffen o.a.: niet verschijnen, te vroeg verschijnen, te langdurige rit, bejegening door centralist, gedrag chauffeur, foute registratie en verwerking.

En . . .  het valt elke KBG vergadering weer op: de mensen die over de hopper praten, zitten er zelf nooit in – een enkele uitzondering daargelaten.