Ze heeft een dossiertje met klachtenbrieven
aan Connexxion Regiotaxi. De
69-jarige mevrouw C. Hemerik had op een gegeven moment
zelfs tien tegoedbonnen voor die taxi: één voor elke keer
dat een chauffeur meer dan een kwartier te laat kwam. Het
verzilveren van de laatste tegoedbon ging woensdag lelijk
mis. Terwijl mevrouw Hemerik thuis aan de Meijerbeerstraat
in Leiden met haar jas aan drie kwartier zat te wachten op
de voor elf uur bestelde taxi, kwam die haar ophalen bij de
kapper aan de Breestraat, de plek waar zij naartoe moest.
,,Toen ik om halftwaalf belde waar mijn taxi bleef, zei de telefoniste dat ik mijn rit had geannuleerd'', moppert de Leidse. ,,De stoom kwam uit mijn oren. Kreeg ik later van de kapper te horen dat mijn taxi dáár om elf uur voor de deur had gestaan. Ik ben 't zo zat! Er is altijd wat.''
Ze heeft een mapje met klachten aan Connexxion en ze kent legio verhalen van kennissen die dezelfde ervaringen hebben. ,,Ik heb een vriendin van 82, die heeft een keer tweeënhalf uur in een ziekenhuis zitten wachten. Zelf had ik een keer voor vijf uur een taxi besteld bij een soos waar ik een middagje ging rummikubben. De soos ging om vijf uur dicht, de taxi kwam om twintig over zes.''
Over de chauffeurs heeft ze geen klagen. ,,Die kunnen er ook niks aan doen. Laatst zei er één: Ja mevrouw, als u goede service wilt hebben dan moet u een echte taxi nemen.''