Rijnstreekhopper    de niet-officiële webstek

Nieuwsbrief Klagen ? Gemopper Zoeken Deze webstek Contact

Startpagina
Nieuwsarchief
Artikelen
Jaarverslagen
Onderzoeken
Buiten de regio
Overige documenten
Verwijzingen




 

 

 

 

 

 

> Onderzoeken > Kwaliteitsonderzoek 2009 > Onderzoek 4

Rijnstreekhopper moet meer op tijd rijden
                                                                     
Witte Weekblad, 7 mei 2009

 

 

 

 

De Rijnstreekhopper die zo ondertussen een slechte naam heeft opgebouwd. (Foto: Wil Kokelaar)

 

ALPHEN - De Rijnstreekhopper rijdt in 30 procent van de gevallen niet op tijd. Dat moet beter vindt het onderzoeksbureau.

Interimmanager van CVV Rijnstreek, Ger de Graaf, staat open voor alle klachten van het publiek over de Rijnstreekhopper. 'En dat hoeft niet op speciale formulieren, het kan ook mondeling, via de telefoon of e-mail', zo verzekerde hij zijn gehoor tijdens de bijeenkomst in het stadhuis op 22 april. Hij benadrukte dat het altijd zin heeft om te klagen. 'Voor mij is dat een uiterst belangrijke informatiebron.'

Is het bij de Rijnstreekhopper nu echt zo slecht gesteld? Volgens de klagers wel in vergelijking met andere organisaties van oproepbaar vervoer. Uit een onderzoek van onderzoeksbureau Molycom is de Rijnstreekhopper zeker niet de meest geoliede organisatie en geeft enkele aanbevelingen om de dienstverlening te verbeteren. De belangrijkste klacht is het feit dat de Rijnstreekhopper nog al eens te laat is. Volgens Molyom is de hopper in 70 procent op tijd en dat ligt ver beneden het gemiddelde.

Het onderzoeksbureau pleit ervoor dat er duidelijkheid ontstaat over de spelregels van dit type vervoer. Zo weet iedereen waar hij of zij recht op heeft. Verder moet er een scherpe, maar realistisch stiptheidsnorm komen, moet klagen gemakkelijk zijn en moet de vervoerder beloond of bestraft worden al naar gelang de prestaties.

Ger de Graaf was bereid om de aanbevelingen van het onderzoeksbureau over te nemen. Dat gaat een belangrijke rol spelen bij de nieuwe aanbesteding. Deze heeft plaats in de loop van het komende half jaar. Aan het begin van 2010 moet duidelijk zijn wie de nieuwe vervoerder wordt en wat de aangescherpte regels dan precies zijn.
De Rijnstreekhopper die zo ondertussen een slechte naam heeft opgebouwd. (Foto: Wil Kokelaar)ALPHEN - De Rijnstreekhopper rijdt in 30 procent van de gevallen niet op tijd. Dat moet beter vindt het onderzoeksbureau.

Interimmanager van CVV Rijnstreek, Ger de Graaf, staat open voor alle klachten van het publiek over de Rijnstreekhopper. 'En dat hoeft niet op speciale formulieren, het kan ook mondeling, via de telefoon of e-mail', zo verzekerde hij zijn gehoor tijdens de bijeenkomst in het stadhuis op 22 april. Hij benadrukte dat het altijd zin heeft om te klagen. 'Voor mij is dat een uiterst belangrijke informatiebron.'

Is het bij de Rijnstreekhopper nu echt zo slecht gesteld? Volgens de klagers wel in vergelijking met andere organisaties van oproepbaar vervoer. Uit een onderzoek van onderzoeksbureau Molycom is de Rijnstreekhopper zeker niet de meest geoliede organisatie en geeft enkele aanbevelingen om de dienstverlening te verbeteren. De belangrijkste klacht is het feit dat de Rijnstreekhopper nog al eens te laat is. Volgens Molyom is de hopper in 70 procent op tijd en dat ligt ver beneden het gemiddelde.

Het onderzoeksbureau pleit ervoor dat er duidelijkheid ontstaat over de spelregels van dit type vervoer. Zo weet iedereen waar hij of zij recht op heeft. Verder moet er een scherpe, maar realistisch stiptheidsnorm komen, moet klagen gemakkelijk zijn en moet de vervoerder beloond of bestraft worden al naar gelang de prestaties.

Ger de Graaf was bereid om de aanbevelingen van het onderzoeksbureau over te nemen. Dat gaat een belangrijke rol spelen bij de nieuwe aanbesteding. Deze heeft plaats in de loop van het komende half jaar. Aan het begin van 2010 moet duidelijk zijn wie de nieuwe vervoerder wordt en wat de aangescherpte regels dan precies zijn.