Rijnstreekhopper    de niet-officiële webstek

Nieuwsbrief Klagen ? Gemopper Zoeken Deze webstek Contact

Startpagina
Nieuwsarchief
Artikelen
Jaarverslagen
Onderzoeken
Buiten de regio
Overige documenten
Verwijzingen




 

 

 

 

 

 

> Nieuwsarchief > Schaamte over de hopper

Schaamte over de Hopper

Alphen.CC, 22 november 2008

Ouderen en gehandicapten kunnen wel wachten. Die zijn toch niet mondig. Een Hopperchauffeur doet een boekje open.

De chauffeur reageert op het bericht dat het arbeidscentrum voor verstandelijk gehandicapten de Rijnstreekhopper de deur heeft gewezen. Hij is in dienst van de uitvoerend vervoerder Van der Laan en wil uit angst voor de gevolgen anoniem blijven.

Over de vele klachten van gebruikers, die bij Van der Laan worden ingediend: ,,Er wordt hartelijk om gelachen en ze verdwijnen in de prullenbak.’’ Over discriminatie van gebruikers: ,,Je krijgt het advies of de opdracht om klanten met een verstandelijke handicap of erg oude mensen het laatst te halen of het laatst weg te brengen want deze zijn toch niet mondig.’’

Over de chauffeurs: ,,Als je morgen je rijbewijs hebt gehaald, kun je dezelfde dag al op de taxi of Hopperbus. Er rijden chauffeurs van wie hun rijbewijs ooit is ingenomen, omdat zij dronken achter het stuur hebben gezeten. En er rijden chauffeurs die niet eens de Nederlandse taal machtig zijn.’’

Over onveiligheid geeft hij aan: ,,Er worden jonge jongens met een rolstoelbus de weg op gestuurd zonder de instructie te geven hoe je iemand met een rolstoel in de bus vast zet. Er zijn al ongelukken gebeurd met mensen waarvan de rolstoel los raakte tijdens de rit, maar ons was allemaal mediastilte opgelegd. Dit mocht niet naar buiten komen.’’

De brief is voorgelegd aan directeur John van der Laan. Hij schrijft: ,,Wij staan altijd open om u een reactie te geven. Hopelijk begrijpt u dat wij op deze onsamenhangende brief van een werknemer (?) geen reactie geven.’’

Reacties van Alphen.CC-lezers op dit  artikel:

Geplaatst door nvt, Op 23-11-2008
Onzin
Wat een onzin allemaal. Ik werk er ook en heb nog nooit dat soort dingen meegemaakt. Ook is het zo dat we niet het advies krijgen wat word gezegt; 
tuurlijk rijden we in de meest handige volgorde en het is jammer dat dan mensen moeten wachten maar vaak komt dat ook omdat de mensen gewoon niet klaar staan als we bij 3 klanten 5 minuten moeten wachten dan zijn we bij nummer 4 een kwartier te laat. Dus geef niet alleen de taxi de schuld maar zoek het ook bij u zelf.

Geplaatst door truus, Op 23-11-2008
Hopper
Van der Laan zal wel balen dat dit nou eens naar buiten komt..... Maar het GELD van deze doelgroepen is wel welkom hè? Ik vind dit echt héél erg. Wat holt de service toch achteruit.

Geplaatst door Chopper, Op 23-11-2008
Klopt
Daar is de hopper ook niet voor, maar het klopt helemaal, dat verhaal van die chauffeur, ik heb er ook gewerkt, Van der Laan is een zakkenvuller.

Geplaatst door kruimeltje, Op 22-11-2008 14:39,
Hopper
Nog zo iets leuks over de hopper, ik heb zelf ook al jaren zo'n pas alleen ik heb er niets aan. Als ik met de hopper weg wil betaal ik voor mijzelf de hopperprijs en voor mijn kleine kinderen de volle taxiprijs. Hierdoor is een rit voor mij onbetaalbaar!

In dezelfde krant nog dit artikel: