| Sleutelwoorden van mijzelf: Hou het simpel 
 Sleutelwoorden om te werken: Kwaliteit, Resultaat
 Kwaliteit
 Kwaliteit voor een klant is voor de meeste mensen een moeilijk toepasbaar begrip. Maar voor
  een klant betekent het lever wat ik je vraag.
 De vraag is meestal op te splitsen in een aantal componenten:
 a) Het fysiek geleverde product (hardware, software, dienst)
 b) De tijd
 c) Het relationele aspect, is de klant tevreden of is hij niet goed behandeld
 Resultaat
 De enige en juiste maatstaf van resultaat is volgens mij:
 Is er genoeg geld gegenereerd door een actie nu en in de toekomst
 Door toekomst mee te nemen wordt ook het kwaliteitsaspect meegenomen.
  Een waardeloos product zal in de toekomst voor dat bedrijf geen geld genereren.
  Het maakt niet uit hoe duur een produkt is, als deze maar winst opleverd volgens
  deze definitie. De hoofddoelstelling van een commercieel bedrijf is toch al
  meer geld genereren nu en in de toekomst.
 
 De software wereld
 Een bekende uitdrukking bij het maken van software zou ook SISO kunnen zijn.
 Rotzooi in Rotzooi uit, wat men in de praktijk vaak tegenkomt.
 Beginnelingen kwaliteit laten produceren in de software wereld is
  in de praktijk vaak niet mogelijk doordat tijd en het relationele aspect
  in gevaar komen. Of het geleverde product was wat een klant wilde is nog maar de vraag.
 |