|
Station Berkel werd op 30 mei 1965 gesloten. Het gebouw en emplacement werden gesloopt. Voor kleinere stations en halten verviel in mei 1988 de in- en uitgang Controle. In 1968 rijden er weer treinen naar Rotterdam CS. Er was een 20 minuten dienst en een van de drie treinen reed naar Rotterdam CS Met de zomerdienst van 1975 vervalt de bestemming Rotterdam CS en wordt de frequentie terugebracht naar een halfuur dienst. In 1968 vraagt NS aan de Minister de reizigers dienst op de Hofpleinlijn te mogen staken maar krijgt daar geen toestemming voor hetgeen een juiste beslissing is. Het zou te gek van woorden zijn geweest. In 1970 komt er een einde aan het vervoer van groente. NS heeft zichzelf uit de markt geprezen. Alle inhaalsporen en emplacementen worden opgebroken. Op 30 september 1973 wordt het station Den Haag CS geopend en in gebruik genomen. In 1974 wordt de halte Voorburg ’t Loo geopend en op 20 mei 1977 wordt de aftakking Zoetermeer op de Hofpleinlijn aangesloten en is de opening onder stromende regen. Het NX beveiligings systeem is vanaf 1976 op de gehele Hofplein- en Zoetermeerlijn van toepassing en wordt bediend door de treindienstleider Den Haag CS. In 1977 doen de eerste Sprinters hun intrede. De Sprinters zijn gebouwd bij Talbot in Aken Al sinds mijn intrede in 1964 in Berkel en Rodenrijs wordt er in Den Haag eindeloos gepraat om van de ZHElijn en van de Zoetermeerlijn een tramlijn te maken. Het is nu 2003 en er wordt nog steeds gepraat. |