> Onderzoeksrapporten
> Evaluatie 2002
> Persbericht
26
maart 2003
"Klanten
RijnstreekHopper zeer tevreden"
86% van de reizigers van de RijnstreekHopper
is tevreden tot zeer tevreden over de RijnstreekHopper, 88% stelt dat de
RijnstreekHopper altijd of meestal op tijd verschijnt.
Dit staat in het klanttevredenheidsonderzoek dat in juli 2002 werd
gehouden onder de klanten van de RijnstreekHopper. De
RijnstreekHopper is het Collectief Vraagafhankelijk Vervoer (CVV), zoals
dat vanaf 1 januari 2001 wordt aangeboden binnen de regio Rijnstreek.
De vragen in
het onderzoek gingen over: het vervoer, de chauffeurs, de
voertuigen, de klachten, de informatielijn en de sterhaltes (haltes
waarop overgestapt kan worden van en naar regulier openbaar vervoer).
De reizigers
die in het kader van de Wet Voorziening Gehandicapten geïndiceerd zijn
voor gebruik van CVV, ontvingen de enquête thuis. Andere
reizigers ontvingen de enquête in de bussen van de RijnstreekHopper.
De respons op
de enquête was hoog. In totaal hebben 920 reizigers de enquête
ingevuld en geretourneerd.
De resultaten
van het onderzoek zijn ter kennisname voorgelegd aan de klankbordgroep
RijnstreekHopper. In deze klankbordgroep nemen de belangenorganisaties
uit de regio deel. De RijnstreekHopper gebruikt de resultaten om de
serviceverlening aan de reizigers te verbeteren. De uitkomsten zullen
ook in een evaluatie van CVV Rijnstreek betrokken worden.
Andere
resultaten uit het onderzoek zijn:
·
50% van
de respondenten reist twee keer per maand met de RijnstreekHopper, 13%
reist meer dan twee keer per week, 3% reist dagelijks.
· 65%
van de respondenten stelt dat zij nooit of zelden te laat op hun
bestemming komen, 28% stelt soms te laat te komen. 4% stelt meestal of
altijd te laat te komen.
·
74% van de respondenten stelt
dat de chauffeur van de RijnstreekHopper doorgaans de weg weet,
vriendelijk en behulpzaam is, zijn vak verstaat en om weet te gaan met
rolstoelen, rollators en dergelijke.
·
78%
van de respondenten beoordeelt de voertuigen van de RijnstreekHopper
gunstig ten aanzien van comfort, vering, beenruimte, airconditioning en
herkenbaarheid als RijnstreekHopper-voertuig.
·
18% van
de respondenten heeft wel eens een klacht over de RijnstreekHopper
ingediend.
Bron: De Vier Gewesten,
http://www.dvg.nl/dvg_nieuws.htm
[ Vorige pagina ] [ Volgende pagina ]
|