Rijnstreekhopper    de niet-officiële webstek

Nieuwsbrief Klagen ? Gemopper Zoeken Deze webstek Contact

Startpagina
Nieuwsarchief
Artikelen
Jaarverslagen
Onderzoeken
Buiten de regio
Overige documenten
Verwijzingen




 

 

 

 

 

 

> Onderzoeksrapporten > Evaluatie 2002 > Persbericht

26 maart 2003      

"Klanten RijnstreekHopper zeer tevreden"

86% van de reizigers van de RijnstreekHopper is tevreden tot zeer tevreden over de RijnstreekHopper, 88% stelt dat de RijnstreekHopper altijd of meestal op tijd verschijnt. 

Dit staat in het klanttevredenheidsonderzoek dat in juli 2002 werd gehouden onder de klanten van de RijnstreekHopper.  De RijnstreekHopper is het Collectief Vraagafhankelijk Vervoer (CVV), zoals dat vanaf 1 januari 2001 wordt aangeboden binnen de regio Rijnstreek.

De vragen in het onderzoek gingen over:  het vervoer, de chauffeurs, de voertuigen, de klachten, de informatielijn en de sterhaltes (haltes waarop overgestapt kan worden van en naar regulier openbaar vervoer).

De reizigers die in het kader van de Wet Voorziening Gehandicapten geïndiceerd zijn voor gebruik van CVV, ontvingen de enquête thuis.  Andere reizigers ontvingen de enquête in de bussen van de RijnstreekHopper.

De respons op de enquête was hoog. In totaal hebben 920 reizigers de enquête ingevuld en geretourneerd.

De resultaten van het onderzoek zijn ter kennisname voorgelegd aan de klankbordgroep RijnstreekHopper. In deze klankbordgroep nemen de belangenorganisaties uit de regio deel. De RijnstreekHopper gebruikt de resultaten om de serviceverlening aan de reizigers te verbeteren. De uitkomsten zullen ook in een evaluatie van CVV Rijnstreek betrokken worden. 

Andere resultaten uit het onderzoek zijn:

·         50% van de respondenten reist twee keer per maand met de RijnstreekHopper, 13% reist meer dan twee keer per week,  3% reist dagelijks.

·     65% van de respondenten stelt dat zij nooit of zelden te laat op hun bestemming komen, 28% stelt soms te laat te komen. 4% stelt meestal of altijd te laat te komen.

·         74% van de respondenten stelt dat de chauffeur van de RijnstreekHopper doorgaans de weg weet, vriendelijk en behulpzaam is, zijn vak verstaat en om weet te gaan met rolstoelen, rollators en dergelijke.

·         78% van de respondenten beoordeelt de voertuigen van de RijnstreekHopper gunstig ten aanzien van comfort, vering, beenruimte, airconditioning en herkenbaarheid als RijnstreekHopper-voertuig.

·         18% van de respondenten heeft wel eens een klacht over de RijnstreekHopper ingediend.

Bron: De Vier Gewesten, 
http://www.dvg.nl/dvg_nieuws.htm

        

Vorige pagina ] Volgende pagina ]