Complete trainingsvoorbeelden
Training 7
A Inlopen en rekkingsoefeningen.
B
Weer de Standaard Warming-up (als
wedstrijd voorbereiding, om het in te studeren
C
Baloefeningen: Inspelen met 2 of drietallen
- bv.
3tal, 2 met bal; eentje begint nr.3 “onder vuur” te nemen; als bal
wegspringt neemt nr.2 het over (ook wisselen van functie).
D
Techniek rollen Aan
beide kanten van het net (op de midachterplaats) 2 turnmatjes in de
lengte tegen elkaar.
Werken in 2 groepen: Eén speler werpt aan, de anderen moeten om beurten de bal
terug spelen naar de aanwerper. Steeds met 2 handen passen, daarna afrollen op
de mat.
Laat de spelers om beurten aanwerpen, zodat de T aan beide zijden kan
controleren.
Eerst alle spelers naar de ene kant laten bewegen, daarna weer allemaal terug.
E
Spelverdelen; Aanvallen; Blokkeren; Verdedigen
1
De spelers in rij R, spelen de bal aan, naar de SV. Deze geeft om beurten de
set-up naar links-hoog of rechts-hoog. De speler uit rij R neemt de plaats in
van de aanvaller, aan wie de set-up wordt gegeven. De aanvaller haalt de door
hem geslagen bal en sluit aan bij R.
Opdracht: Minstens 8 van de 10 aanvallen moeten goed zijn!!
2 Er wordt nu alléén diagonaal aangevallen. Op de plaats van de pijltjes aan de andere kant v.h. net, komen 2 verdedigers, (na ± 10 ballen de volgende verdedigers)
3 Blokkeren langs de lijn. Er wordt een “buitenblok” gezet. De aanvallers mogen scoren. Samen met de verdedigers wordt een rally gespeeld.
4
Uitbreiding oef.3: De speler uit rij R, die de bal aanspeelde wordt
midvoor, + de aanvaller die de set-up niet krijgt + de spelverdeler vormen ook
een team, met alles wat daar aan vast zit (aanvalsdekking, rally-pass etc.)
Er komt een midspeler aan de
“verdedigings”-kant. (hij blokkeert de aanval door het midden); gaat de
set-up naar de buitenkant dan sluit de midspeler aan bij het buitenblok. De
spelverdeler is rechtsachter (dus aan de rechterkant achter het blok; komt de
aanval van links dan staat de spelverdeler in de rechter diagonaal verdedigen.
De rally zo goed en zo foutloos mogelijk uitspelen.
5 Game-play De score wordt bijgehouden. Wie het eerst 10 heeft is winnaar. (wissel!)