Verslag lenterit
2005
|
uitzetters: Herman en Hanny Vrielink uit Rhenen
controleurs: Henk en Jannie Hazeleger uit
Scherpenzeel
17 april 2005
Op
deze mooie zondagmiddag gingen Johan en
ik vol goede moed van start. We hadden er
zin in, ondanks dat we van tevoren al wisten
dat we zouden strijden om de 1 na laatste
plaats, samen met de Kleijers. Al wisten
we toen nog niet hoe deze rit, anders dan
verwacht, zou eindigen. We lieten ons niet
kisten en zijn met een lach van start gegaan
.....
|
 |
3. Na jaargetijde
asfaltweg R
Eerst dachten we dat de tekst VOORJAAR doormidden
gesneden was, maar toen we even uitstapten
en het van dichtbij gingen kijken, zagen
we dat er een stiekje omheen zat. Dus gingen
we ook niet asfaltweg R, maar rechtdoor
naar de goede RC.
|
4. Viersprong R
We hadden het bordje doodlopende weg niet
gezien, dus gingen gewoon Viersprong R.
Deze opdracht werd geneutraliseerd, omdat
het bordje omgedraaid scheen te staan. Geluk
voor ons ...
5. Op samenkomst van
vier wegen R
Nou deze vonden wij niet moeilijk, want
ten 1e was het een samenkomst van 2 wegen
en ten 2e mag je de wegen links en waar
je op rijdt niet als oriënteringspunt gebruiken.
Dus rechtdoor naar goede RC.
|
7. Na 2e bushaltebord
"Klettersteeg" L
Ook hier moesten we even uitstappen en goed
kijken. We zagen dat Klettersteeg onderstippeld
was in plaats van onderstreept, dus geen
goed straatnaambord. Rechtdoor dus naar
goed RC.
|

|
8. Na lentebode
en spelt L
Lentebode is een
zwaluw, die was er ook, de speld
die er naast hing was
niet |
 |
goed. Spelt is een gewas
wat op tarwe lijkt, maar een kleinere korrel
heeft. We zagen een zakje met daarin iets
wat op tarwe leek. We wisten niet zeker
of dat ook spelt was, maar namen de gok
dat dat het geval was, dus rondje rijden
en weer de RC G opschrijven.
|
|
10. Bij "KLETTERSTEEG"
en lantaarnpaal L (VADNA)
We zagen dat het bordje en straatnaambord
niet in de goede volgorde stonden. Wat we
niet zagen, was de kleine afbeelding van
een lantaarnpaal. Dus wij gingen helaas
rechtdoor.
11. Na H "6", voor
eenrichtingsweg en verkeerd geplaatste ritpijl
L
We moesten hier even nadenken, we keken
even in het reglement wat er nou voorging,
een ritpijl of een bord volgen. We zagen
dat verkeersregels boven alles
|

|
voorgingen, dus we wisten
dat we verplicht naar links moesten. Maar
toen hebben we nog een tijdje staan twijfelen
of we de RC M ook moesten opschrijven of
niet. We hebben uiteindelijk besloten dat
we de M gewoon konden opschrijven. Gelukkig
bleek dit achteraf ook het geval te zijn.
|
 |
13. Na verkeersbord,
VRW en hoogste brug ter wereld L
Nou, we wisten al snel dat dit niet kon
kloppen, want de hoogste brug ter wereld
ligt niet in Achterveld en je mag de brug
alleen als oriënteringspunt gebruiken als
die deel uitmaakt van de bereden route.
Dus hier ook weer rechtdoor.
|
14. Na H "3", schrikhek,
ritpijl en ritmeester viersprong L |
Wat een domme fout van
ons, we waren zo druk met het kijken wat
een ritmeester was, dat we vergaten dat
we die viersprong links al helemaal niet
meer mochten nemen. We hadden zelfs gezien
dat die ritmeester een witte vlag vast had,
dus schreven we ook nog de tijd op, wat
niet had gehoeven. Domme fout, maar het
houd je wel weer scherp voor de volgende
keer.
|

|
18. Na schoonmaakmiddel
R (MUG) |
 |
We vonden het closetpapier
een goed schoonmaakmiddel, dus we gingen
gewoon R naar de goede RC.
20. Na richtingsbord
R (MUG)
Was niet uitvoerbaar, omdat het richtingbord
moest zijn, dus rechtdoor rijden tot de
opvang.
|
23. Na een tweede
weg R
Ook hier moesten we even denken wat voor
mogelijkheden er hier waren. De breuk was
fout, dat zagen we wel. Na even goed overleggen,
hadden we door dat we wel de 1 van de breuk
konden gebruiken en daarna tweede weg R
konden gaan. Gelukkig bleken we het goed
gedaan te hebben.
24. Na "19", voor
tachtig R (MUG)
Hebben we fout gedaan. Dat de 1e 80 doormidden
was, zagen we wel, maar dat 80 ook als een
R aangeduid kon worden, wisten we niet.
Moet je maar net weten ...
|
28. Na naam de van
de uitzetter van deze rit en controleur
R
De naam van de uitzetter Herman Vrielink
was duidelijk aanwezig. We zochten alleen
niet de naam van de controleur Henk Hazeleger,
maar een foto van hem of een andere controleur.
Die was iets verderop aanwezig, dus daarna
netjes R.
29. Voor WW
voor fietsen R
|

|
Een wegwijzer voor fietsen
kenden we niet. Wel voor fietsers. Dus we
hebben hem niet genomen en zijn rechtdoor
gereden.
|
 |
30. Na dode vogel
R
Een dodo is uitgestorven, dus dood kan die
niet meer zijn. Rechtdoor dus.
32. Na
verkeersbord aanduidende voetgangers
en
|
voetpad, "Stille Asfaltweg"
L
De volgorde klopte hier niet van, dus gingen
we rechtdoor naar de goede RC.
|

|
33. Na "DLW" en
bocht R
Nou we zagen genoeg bochten. Ook zagen we
een fles drank en we namen maar aan dat
dat ook bocht was ... wat vieze drank betekent.
|
 |

|
|
 |
34. Na "HH", voor
onbekend verkeersbord R
Voor ons was het wel een onbekend
verkeersbord, maar ja, voor een ander misschien
niet. Toch gingen we niet rechts, omdat
het voor ons een onbekend bord was. Het
bleek ook een Belgisch verkeersbord te zijn,
dus we hebben het gelukkig goed gedaan.
|
37. Na stille asfaltweg
L (VADNA) |
Helaas deden we deze
fout, omdat we dachten dat we de straatnaam
moesten zoeken. Maar wij die niet konden
goedkeuren, omdat deze niet tussen aanhalingstekens
stond in de routebeschrijving. We hadden
helaas niet begrepen dat een stille ook
een rechercheur was en die wel aanwezig
was. Dus helaas gingen we rechtdoor in plaats
van rechtsaf. Beter opletten de volgende
keer!
|

|
40. Op rotonde
1e weg rechts
We gingen hier keurig meteen rechts. Helaas
deden we het alsnog fout, omdat we de herstelopdracht
doorgaan met opdracht 40: op rotonde 1e
weg R nu niet mochten gebruiken, omdat we
de rotonde al gebruikt hadden.
Opdracht 42 t/m 44
hadden we beter kunnen overslaan, aangezien
we het weer helemaal verprutst hebben. Wat
we fout gedaan hebben? Geen idee! Dat zal
wel een raadsel blijven. We hebben er in
ieder geval een hoop onnodige tijd aan verloren.
|
 |
48. Voor keercontrole
L
Joost mag weten wat een keercontrole is.
Johan en ik kenden het niet. Dus wilden
we de herstelopdracht HK netjes uitvoeren.
Maar ook dat ging niet vanwege het verkeersbordje
verboden te keren. Dus rechtdoor naar de
opvang, waar we wel weer mochten keren.
|
49. Asfaltweg L
We hebben een tijdje bij de RC U gestaan,
maar voelden dat er iets niet klopte. Na
een tijdje had Johan door dat de groene
brievenbus, die eerst niet aanwezig was,
nu wel weer aanwezig was, dus werd je gedwongen
naar links te gaan en mocht je de RC U niet
ophalen. Gelukkig hadden we hem nog op tijd
door.
51. Na brug, viersprong
en verkeersbord, voor naam van een voertuig
asfaltweg L (lange afstand)
|
Deze hebben we toevallig
goed gedaan. Wij zagen dat ZEPELIN fout
geschreven was, maar vonden dat we een voertuig
zo ook konden noemen. Misschien heeft iemand
zijn voertuig wel zepelin genoemd. We hadden
dus niet eens naar de letters AR gekeken,
wat ook een naam van een voertuig is. Beetje
geluk hadden we dus wel bij deze opdracht.
|

|
54. Na H "6" en pinquin L (Vadna)
Deze hadden we door. We zagen dat Vadna
niet goed geschreven was, waardoor je de
doodlopende weg gewoon als aanwezig moest
beschouwen. Helaas voor ons werd deze opdracht
geneutraliseerd, omdat er vlaggetjes hadden
gehangen.
56. Voor RC met laatste
letter van het alfabet R
We zochten een RC en de laatste letter van
het alfabet. De RC was aanwezig met daarop
de Z, maar dan moest er nog een Z zijn en
die was er niet, dus gewoon rechtdoor.
59. Na brug, plaatsnaambord
en afkorting van de Verenigde Verkeers
Veiligheids Organisatie R
|
 |
De 3VO hadden we al snel
gevonden. We wisten dat we nu de 3e voorrangsweg
moesten oversteken. Maar wat waren we dom,
toen er bij de opvang stond: BM 59, waar
we natuurlijk niet mee bezig waren. Maar
stom, wij dachten van wel, dus we hebben
de herstelopdracht genomen. Helaas foutje.
|
Bij de Moespot aangekomen, zagen we een
blauwe vlag in plaats van een gele vlag.
Dus zijn we weer netjes met opdracht 1 begonnen
.. einde weg R. We kwamen uiteindelijk alsnog
bij een RC en de gele vlag.
We leverden onze kaart
met goed gevoel in bij de finish. Toen we
de uitleg kregen, vond ik dat we het redelijk
gedaan hadden voor ons doen. Maar wat we
nooit hadden durven dromen, was dat we met
7 fouten zelfs 2e zijn geworden. Zelfs boven
Van der Horst ... haha wat een grap. Dat
geeft je toch een hoop zelfvertrouwen. Dus
A-klassers ... pas maar op! Johan en Wendy
zijn nu geduchte tegenstanders, hahahahaha.
Het was een leuke rit
om te rijden en we kijken erg uit naar de
vakantierit.
Johan en Wendy van der Hoef
|
omhoog
|