s'Morgensvroeg kwamen we in Georgetown aan, een overtocht met tweemaal machinestoring, wat ons twee dagen gekost heeft om weer op de uiteindelijke koers terug te komen. Hier in Georgetown werd een deel van de lading gelost, gedeeltelijk vracht meegenomen uit Amsterdam, Southampton of Funchal.
Na een dagje stappen, markt en de omgeving bekijken ging de tocht s'avonds weer door naar Paramaribo. Waar wij afmeerden aan de steiger Heiligenweg (Waterkant), de totaal afgelegde afstand was 4296 zeemijl, omgerekend 7938,192 km.
Wij als 11 individuelen (specialisten) bleven in Paramaribo terwijl het 1e en 2e peloton van de B-Cie van 68 man met vrachtauto's en bussen rechtstreeks naar Zanderij (BBZ) werden gebracht, waar ze de komende zes weken jungletraining krijgen. Ik als chauffeur/monteur, kreeg eerst een cursus in het links rijden voor het Surinaams- en Internationaal rijbewijs afrijden, het wegennet verkennen en kregen daarna pas een auto toegewezen. Die auto, meestal zo rond bouwjaar 1952, moest je eerst zelf nakijken en evt. reparaties uitvoeren, daarna kon je de opgedragen ritten gaan maken. De sergeant gaf mij gelijk de papieren van een ritopdracht naar Zanderij, via de OP-savanne, te rijden. Ik zei hem dat ik eerst een proefrit ging maken om te kijken wat het voor wagen was, ik kwam terug met de losse pook van de hoge- en lage gearing, die het begeven had en nog een paar dingen die niet deugden aan de auto en die eerst in orde gemaakt moesten worden voor de rit gemaakt kon worden. Dat was voor hem een streep door de rekening. Maar veiligheid staat voorop, je gaat niet iemand op pad sturen als je weet dat hij het niet red.